Τρεις από τις μεγαλύτερες εταιρίες δημοσκοπήσεων προετοίμασαν και διαθέτουν από μία δημοσκόπηση για τις εκλογές στη ΝΔ, ωστόσο δεν τις δημοσίευσαν;
Είναι ποτέ δυνατό; Κι όμως. Εδώ μυρίζει δράση μηχανισμών. Σε τι χώρα ζούμε εάν δεν μπορούμε ως πολίτες να πληροφορηθούμε τα αποτελέσματα δημσοκοπήσεων; Ποιοι μας τις κρύβουν και γιατί; Γιατί, παρά τα όσα είχαμε συνηθίσει εδώ και 9 χρόνια με απανωτές δημοσκοπήσεις πριν από κάθε σημαντικό πολιτικό γεγονός, την εβδομάδα που πέρασε μείναμε… στεγνοί.
Ακόμη αναζητούμε την GPO, Marc και MRB που είχαμε πληροφορηθεί ότι θα παρουσίαζαν τις δημοσκοπήσεις τους στη διάρκεια της εβδομάδας. Τι συνέβη; Πώς είναι δυνατό οι δημοφιλείς αυτές εταιρίες να μείνουν έξω από ένα τόσο πρόσφορο γι’ αυτούς πολιτικό γεγονός; Και τα μέσα μαζικής ενημέρωσης που αυτές συνεργάζονται, οι μεγαλύτερες εφημερίδες και τα λαμπρότερα κανάλια πώς είναι δυνατό να επιλέξουν να μην έχουν δημοσκοπήσεις, την ύστατη και καθοριστική εβδομάδα; Την τελευταία εβδομάδα είχαμε μόνο δύο δημοσκοπήσεις, από εταιρίες οι οποίες είχαν στενή διασύνδεση με το περιβάλλον της Ντόρας: Της Focus του κυρίου Γιώργου Φλέσσα, επικοινωνιακού συμβούλου της Μπακογιάννη και της Public Issue, που δημοσιοποιήθηκε από τον ΣΚΑΙ, συνιδιοκτήτης του οποίου είναι ο εφοπλιστής Μαρινάκης, κουμπάρος της Ντόρας. Και οι δύο έφεραν μπροστά την Μπακογιάννη, σε κάποια ερωτήματα κάνοντας την ίδια αφελή υπέρβαση. Έκοβαν πόντους από το Σαμαρά και τους πρόσθεταν η πρώτη στους αναποφάσιστους και η δεύτερη στον Ψωμιάδη, που τον ανέβασε στο 14%, υψηλότερα από ότι τον είχε κάθε προηγούμενη δημσοκόπηση. Μα, για να έχει ο Ψωμιάδης 14% θα πρέπει στη Μακεδονία να καταγράφει 40άρια, αφού σε Κρήτη, Πελοπόννησο και Νησιά είναι δημοσκοπικά ανύπαρκτος. Και κανένας δεν τον μέτρησε πάνω από 20% ούτε καν στη Θεσσαλονίκη…
Εάν δεν είναι η δράση των μηχανισμών που «απαγόρευσε» τις δημοσκοπήσεις τι είναι; Θα μπορούσε κανείς να υποθέσει ότι κανάλια, εφημερίδες και εταιρίες δημοσκοπήσεων αποφάσισαν ομόφωνα να απόσχουν από τα γκάλοπ για κάποιον επιστημονικό λόγο. Για παράδειγμα, αυτό που είχε ακουστεί δειλά- δειλά προ τριών εβδομάδων: Ότι δηλαδή κάθε δημοσκόπηση είναι παρακινδυνευμένη αφού δεν είναι γνωστό το εκλογικό Σώμα. Θα ίσχυε αυτό το επιχείρημα εάν οι εταιρίες το είχαν υιοθετήσει από την αρχή. Αλλά δεν είναι δυνατό, όλες οι γνωστές εταιρίες και όλα τα κανάλια όπως και όλες οι εφημερίδες να έχουν δημοσιεύσει δημοσκοπήσεις μέχρι και προ 10 ημερών και ξαφνικά να θυμούνται μία ενδεχόμενη επιστημονική αστοχία.
Τελευταίο παράδειγμα η δημοσκόπηση της εταιρίας Marc του κυρίου Γεράκη, που είχε προγραμματιστεί να παρουσιαστεί από το Κεντρικό Δελτίο Ειδήσεων του «Άλφα» χτες Παρασκευή. Την περιμέναμε αλλά δεν την είδαμε ποτέ. Ζήτω η Ελληνική Δημοκρατία… Ζήτω η αντικειμενικότητα καναλιών και εφημερίδων.
Ακούτε συχνά τον Αντώνη Σαμαρά να καταγγέλλει τη δράση των μηχανισμών, να ζητά να διαλυθούν. Όσοι πέρασαν από τις κομματικές οργανώσεις γνωρίζουν πολύ καλά τι σημαίνει. Σημαίνει ότι δεν μπορείς να εκλεγείς ούτε στο συμβούλιο της Πολυκατοικίας σου, εάν δεν προσκυνήσεις τον μηχανισμό. Ότι ο μηχανισμός καθορίζει εάν θα ανέβεις την κομματική ιεραρχία και εάν θα συμμετέχεις στα κοινά. Χωρίς αυτόν δεν πας πουθενά, δίχως υπακοή στα κελεύσματα του μένεις στο περιθώριο. Όχι σε βουλευτική λίστα δεν μπορείς να μπεις, ούτε απ’ έξω από τη Ρηγίλλης δεν μπορείς να περάσεις. Εάν δεν είστε εξοικειωμένοι με αυτούς τους μηχανισμούς, εάν δεν τους έχετε συναντήσει ποτέ στη ζωή σας δείτε το παράδειγμα των δημοσκοπήσεων για να καταλάβετε: Το αόρατο χέρι των μηχανισμών άρπαξε τις δημοσκοπήσεις και τις εξαφάνισε. Και όλοι εμείς ακόμη ψάχνουμε τα δικαιώματά μας στην πληροφόρηση και τη δημοκρατία.
Όχι λοιπόν, φτάνει πια. Κατάστρεψε τους μηχανισμούς. Ανάτρεψε το σάπιο σκηνικό. Στείλ’ τους στο σπίτι τους. Στήριξε με τη δύναμη που για πρώτη φορά σου δίνει η εκλογή από τη βάση, τον Αντώνη Σαμαρά τον μόνο άνθρωπο που μπορεί να κάνει αυτήν την ανατροπή…
Πήγαινε στην κάλπη, με τους φίλους, τους συγγενείς και τους γνωστούς σου. Όλους. Δώσε την προεδρία της ΝΔ στον Αντώνη από την πρώτη Κυριακή…
Είναι στο χέρι σου…
taxalia
Σάββατο 28 Νοεμβρίου 2009
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου